Pieluszki jednorazowe - porównanie

/
5 Comments


     Pieluszki jednorazowe - któż z nas ich nie zna? Któż z nas nie używa? Jest to chyba najbardziej użyteczny i popularny prezent, jaki możemy sprawić nowonarodzonemu :)

     Długo zbierałam się do napisania tego postu i ciągle czegoś mi brakowało. Dziś też nie wszystko jest tak jak powinno, ale postanowiłam, że nareszcie go skończę. Efekty porównania będziecie mogli zobaczyć poniżej.

Powiem szczerze, że nie używam zbyt wielu marek, bo jak się do jakiejś przekonam, to ją po prostu kupuję. Nie lubię częstych zmian dlatego, że zawsze się boję, że będą na gorsze.
Na początku zobaczcie więc jakie pieluszki będę porównywała.
 
 
 

Pieluszki Toujours z Lidla. Droższe Day&Nigh

 
 
 
 
Pieluszki Toujurs z Lidla. Tańsza wersja. 
Pieluszki Dada z Biedronki.
 



 
Pampers active baby-dry.
 
Pieluszki Pampers Sleep & Play
 
 
 
Pierwsze na co chciałabym zwrócić uwagę, to cena.
     Jak dla mnie jest ważna przy wyborze pieluszek ale chciałabym aby również szła w parze z jakością. I tak zaczynając od Lidla - droższe pieluszki kosztują 60 groszy za sztukę, natomiast te tańsze 54 za jedną. Jeżeli chodzi o produkt Biedronki, to jest to koszt 55 za jedną. Z Pampersami jest różnie, no bo zależy gdzie je kupimy. Jeżeli chodzi o zielone Pampersy trzeba za nie zapłacić ok 65-70 gr. za sztukę. Pomarańczowe są tańsze, bo to koszt ok 60 gr./szt.
 
Tak więc teraz skupmy się na jakości:)
 
 
WYGLĄD
 
 

 
Od lewej: Pampers zielone, Dada, Toujours - tańsze, Pampers pomarańczowe.
 
Jak dla mnie, nie ma różnicy pomiędzy tymi pieluszkami. Pampersy w każdym rozmiarze są takie same. Dady w zależności od rozmiaru mają różne printy. Jak jest z pieluszkami Lidlowymi nie wiem, ponieważ zużyłam tylko jedno opakowanie.
Urzekły mnie natomiast droższe pieluszki Toujours. Popatrzcie sami jakie słodkie:
 
 
To jest przód. Na "pupie" wzór zebrzasty. W naszym opakowaniu były jeszcze żyrafki. No extra po prostu.
 
 
ZAPACH
 
Ogólnie chyba tylko Pampersy są zapachowe. Pozostałe były bezwonne. I powiem szczerze, że o ile zielone pachną połową drogerii i mi ten zapach za bardzo nie przeszkadza, o tyle pomarańczowych znieść nie mogę. Niby woń rumiankowa więc nie powinna być zła ale mi się od niej w głowie kręciło, bo jakaś taka dusząca bardzo i z rumiankiem mało wspólnego miała.
Dodatkowo część z dzieci jest uczulona na rumianek, więc pieluszki te mogą z tego powodu uczulać.
 
ZAPIĘCIE
 
W zapięciu chodzi głównie o to, by się samo nie rozpinało, a raz zapięte rzepy można było odpiąć i zapiąć ponownie. I każda z testowanych przeze mnie pieluszek, to właśnie posiada.
Przy zapięciu zwracam również uwagę na gumeczki, bądź ich brak przy rzepach. No i popatrzcie sami co nam serwuje pomarańczowy Pampers:
 
 
Nie jestem pewna, czy ktoś, kto nie widział tego "na żywo" potrafi to dostrzec. Przy rzepie jest po prostu ceratka. Nie jest ona elastyczna. Jak dla mnie rozwiązanie słabe, ponieważ nie jest to przyjemne w dotyku, więc i maluch czuje dyskomfort. Poza tym myślę, że ruchliwemu bobasowi jest niewygodnie, gdy zapięcie nie jest rozciągliwe. Ma to też wpływ na dopasowanie pieluszki.
 
GRUBOŚĆ
 
Najcieńsze są pieluszki z Lidla i to bez różnicy, które wybierzemy. Są one cieniutkie i miękkie. Bardzo przyjemne w dotyku. Na drugim miejscu znajdują się Pampersy. Najgrubsze z nich to Dady. Są dość sztywne ale nie jest to jakaś rażąca różnica.
 
CHŁONNOŚĆ
 
No właśnie i to jest chyba najważniejsze w jakości. Bo co tam wygląd, gdy po 3 "siczkach" pieluszka przecieka. I tu przygotowałam Wam test. I tak jak mówiłam, zawsze mi czegoś brakowało, dlatego test jest tylko 3 rodzajów pieluszek - droższych Toujours, Pampers zielone, i Dada.
Do testu użyłam:
 
 
100 ml wody zabarwionej na kolor niebieski, żeby było lepiej widać wsiąkanie płynu:)
 
Na każdą pieluszkę wylałam całą zawartość dzbanuszka.
 
 
 
Odczekałam chwilę, aby płyn wsiąkł w pieluszkę. Po czym, do każdej z nich przyłożyłam białą chusteczkę higieniczną.
 
 
 
A oto efekty:
 
 
Kolejność pieluszek: Toujours, Pampers, Dada.
 

 


Na zdjęciu troszkę słabo to widać, ale żadna z chusteczek nie zabarwiła się na niebiesko. Widać jednak wyraźnie, że żadna z nich nie pozostała też suchutka. Najlepiej jednak sprawiły się Pampersy - chusteczka jest ewidentnie najmniej mokra. Produkty Lidla i Biedronki są na zbliżonym poziomie.
Zaznaczę też, że żadna z pieluszek, podczas testu, nie przeciekła. Żałuję, że nie sprawdziłam ile może wytrzymać :) tsetsetse.
A teraz ciekawostka! Gdy lałam wodę na Lidlową pieluchę słychać było jak pęcznieje. Powtarzam raz jeszcze SŁYCHAĆ!. Takie pyk, pyk. Może był to odgłos zamiany wilgoci w żel:)
 
PODSUMOWANIE
 
Jak dla mnie ranking otwierają i zamykają Pampersy. Zielone na samej górze, pomarańczowe na dole za ich zapach i te plastikowe rzepy. Toujoursy stawiam oczko wyżej nad Dadą za to, że są takie cieniutkie. Bo w lato nie miałam sumienia męczyć malucha w ciepluchach Biedronkowych.
 
A u Was co jest na szczycie rankingu pieluszkowego??


You may also like

5 komentarzy:

  1. W zasadzie dopiero spodziewam się dziecka i czeka mnie kupowanie pieluszek ale przyznam szczerze, ze w sklepie nie zwróciłam uwagi na zadne inne pieluchy niż te z Pampersa. Nie wiem, moze podziałała siła reklamy ale jak widzę po Twoim teście miałam rację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to siła reklamy a może przyzwyczajenie bo jak popularnie nazywamy pieluszkę jednorazową?! - pampers ;) Fakt, że są one najlepsze ale i najdroższe dlatego my używamy ich na dłuższe wyjścia oraz na noc a w ciągu dnia maluch śmiga w tańszych pieluszkach, bo i tak częściej je zmieniamy

      Usuń
  2. Świetny test!
    Przyznam szczerze, iż nawet nie wiedziałem, że Lidl także ma swoje pieluszki. Do tej pory znałem tylko Dadę z Biedronki i oczywiście kultowe Pampersy. Słyszałem także dużo dobrych opinii o pieluszkach z Rossmanna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, ja też słyszałam o tych rossmannowskich ale jakoś jeszcze nie miałam okazji ich wypróbować. Jeżeli kiedyś się zdecyduję, to podzielę się opinią :)

      Usuń
  3. Mam nadziej że ten kto wymyślił pieluszki jednorazowe dostał Nobla

    OdpowiedzUsuń