Raz, dwa, trzy, Piaskowy Wilk

/
2 Comments
    




 I wtedy to się stało.
    Coś poruszyło się w dziurze. Karusia poczuła to bardzo wyraźnie i od razu cofnęła rękę. Tak, coś tam w dole było. Było tam coś, na pewno! Na samiusieńkim dnie dziury. Coś jakby przeciskało się przez piasek, piasek obsypywał się i nagle - nagle coś wyłoniło się z dołu. Coś czarnego i trochę błyszczącego.
     Karusia od razu poznała, co to jest.

     Znacie Piaskowego Wilka?? Wilka, którego futerko przypomina słonecznożółte ziarenka pustynnego piasku? Wilka, który żywi się słonecznym i księżycowym blaskiem, od którego stał się tak nieziemsko mądry, że zna odpowiedzi na wszystkie pytania?
Jeżeli nie, to koniecznie musicie go poznać!

     Tydzień temu przeglądając gazetkę promocyjną Lidla wpadła mi w oko książka. Książka, na którą polowałam od dawna. W dodatku w promocyjnej cenie. Wiedziałam jedno - w poniedziałek idę do sklepu i muszę ją mieć! Jednak, jak to bywa ze mną i z moją pamięcią, do poniedziałku kompletnie o tym zapomniałam...
Dziś, przypadkowo robiąc zakupy, zauważyłam ją. Stała na półce. Ostatnia. Czekała właśnie na mnie!


     Książka Asy Lind Raz, dwa, trzy, Piaskowy Wilk to zbiór opowiadań o dziewczynce, jej rodzicach, i przyjacielu - Paskowym Wilku. Jest wyjątkowa. Jedyna w swoim rodzaju. Pełna ciepła i zrozumienia. Pokazująca, że nie ma trudnych pytań i na każde z nich znajdzie się odpowiedź. Poruszane są tu tematy przyziemne i proste oraz te ważne, o których rozmawia się trudno. Jest to książka nie tylko dla dzieci. Dorośli też znajdą tu coś dla siebie.
Książka skłania do myślenia. Pomaga zrozumieć otaczający świat. Do tego jest pięknie wydana. Zaopatrzona w proste, czarno - białe ilustracje, które wspierają dzieci w rozwoju wyobraźni.
Dodatkowy atutem jest to, że tom ten zawiera w sobie wszystkie opowiadania z książek: Piaskowy Wilk, Piaskowy Wilk i ćwiczenia z myślenia, Piaskowy Wilk i prawdziwe wymysły.
Tę ostatnią miałam przyjemność czytać swojej grupie w przedszkolu. Nie było dziecka, którego nie oczarowałyby historie małej dziewczynki i jej przyjaciela. Dlatego stwierdziłam, że nie może jej zabraknąć w mojej biblioteczce. Moim zdaniem książka nadaje się do czytania dzieciom już od wieku ok. 5 lat. Pisana jest dość dużą czcionką, dzięki temu jest przyjazna dzieciom, do samodzielnego czytania, które dopiero wkraczają w świat czytelnictwa.



A to możemy przeczytać na odwrocie:
Piaskowy Wilk uwielbia trudne pytania. To dlatego tak dobrze się czuje w towarzystwie Karusi. Opowiada jej rzeczy zapierające dech w piersiach i razem tłumaczą sobie zagadki otaczającego świata. Karusię ciekawi wszystko - komary i miłość, nieposłuszne nogi, puste kieszenie, krótkie chwile, które bywają długie, wszechświat bez końca i czerwone kalosze.

Serdecznie polecam więc, aby zajrzeć do tej książki zwłaszcza, że niektórzy porównują ją nawet z Małym Księciem.


You may also like

2 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie tą pozycją, ciekawe czy spodobałaby się mojej siedmiolatce? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się Cię zaciekawić:) Z czystym sumieniem mogę polecić tę książkę siedmiolatce. Myślę, że nie powinna być zawiedziona. Pozdrawiam:)

      Usuń