Pyszne babeczki marchewkowe

/
4 Comments

      Dzisiaj mam dla Was przepis na przepyszne babeczki marchewkowe. Przyznam szczerze, że kiedy pierwszy raz o nich usłyszałam, podeszłam do tematu bardzo sceptycznie. No bo jak to? Ciasto z marchewki?
       Na pewno jest niedobre, zwłaszcza, że smaku marchewki gotowanej nie znoszę (fuuj). Jednak już po pierwszym kąsku tej babeczki, przekonałam się, jak bardzo się myliłam. Babeczki marchewkowe to niebo dla mojego podniebienia.Jest to świetna alternatywa gdy mamy ochotę na "coś słodkiego". Dodatkowym atutem babeczek jest to, że są niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. Coś extra dla leniwców, bo nawet miksera nie trzeba wyciągać hihi.  Zawsze też jest to jakaś metoda, by przemycić dzieciom trochę warzyw ;)
 
      No to do dzieła!
 
 
      Potrzebujemy:
  • 4 średniej wielkości marchewki
  • 3 jaja
  • 1 łyżkę cynamonu
  • 1/3 łyżki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1 i 1/2  szklanki mąki
  • 3/4 szklanki oleju
 
      Marchewkę obieramy i myjemy. Tarkujemy na tarce o dużych oczkach. Następnie dodajemy do niej wszystkie składniki mokre (jaja, olej) i mieszamy.
 
 
 
       Do drugiej miski wsypujemy wszystkie składniki suche i również mieszamy je ze sobą. Następnie przesypujemy składniki suche do mokrych i łączymy je ze sobą.
 
      Tak przygotowaną masę wystarczy już tylko umieścić w foremce do babeczek wypełnionej papierowymi papilotkami.

 
 

 
      Foremkę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 C i pieczemy ok. 35 min.


      Po ostygnięciu babeczki są gotowe. Można je jeszcze ozdobić lukrem. Ja swoje posypałam czekoladowymi płatkami. Jednak i bez tego są przepyszne!

Smacznego!


You may also like

4 komentarze:

  1. Babeczka z warzyw ? ....... Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł upiec to ciasto w formie babeczek. Piekłam do tej pory jako ciasto, ale jak widzę u Ciebie można i tak, fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze robię z buraków, cukinii i batatów, słodzę bananami albo daktylami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cukinii robiłam ale z buraków? Hmm... brzmi ciekawie. Chyba muszę uśmiechnąć się o przepis:)

      Usuń